50th days of marriage life-Alhamdulillah…

Assalamualaikum wbt,

Sungguh cepat masa berlalu. Time really flies. Benarlah kata ISHAB- masa itu kehidupan. Masa yang berlalu pergi tak akan pernah dapat kita ulangi lagi. Oleh itu, setiap masa yg ada, kenalah dimanfaatkan sebaiknya agar tidak berlalu dgn sia2 sehingga kita menjadi org yg rugi.

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. [Surah Al-‘Asr Ayat 1-3]

Kalau ikut pepatah orang2 biasa- time is gold/ masa itu emas. Hmm…kalau macam tu, orang2 kaya jer lah yang untung sebab masa dapat dibeli oleh mereka, yeke?…but it’s not the case =)

Kembali kepada tajuk entry di atas…Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah…Segala puji dan syukur hanya pada Allah. Tak terucap dgn kata2 utk nak gambarkan betapa besar nikmat yang Allah berikan pada diri ini. Even sebelum hidup ‘berdua’…dah tak terhitung nikmat yg Allah berikan..skrg dah tambah lagi nikmat hidup sebagai seorang zaujah/isteri =)

Rasanya masih kedengaran lagi saat ijab dan qabul dilafazkan…mitsaqan ghaliza–> berat sungguh rasanya perjanjian yg baru 50 hari dimeterai…waktu menjelang hari pernikahan tu.perasaan sumer xleh nak digambarkan…dalam takut, ada tenang..dalam sedih, ada gembira….FAQ  beberapa hari menjelang walimah—apa perasaan dah nak walimah? itulah jawapan nye kut =) dan lepas walimah ..FAQ yg diterima pula — apa perasaan dah walimah/ jadi seorang isteri? jawapannya: Alhamdulillah, sambil tersenyum..sbb kadang2 mmg tak boleh nak describe camner perasaan tu..insyaAllah bila dah berkahwin nnti akan rasa juga…percayalah dgn  janji2 Allah bagi orang yang sabar menunggu =)

Jazakumullah khairan katheera atas doa semua =) Mabruk juga pada sahabat2 lain yg telah lama, baru dan akan berbaitul muslim..doakan kami mendapat husnul khatimah..mendapat sakinah, mawaddah wa rahmah..dan thabat atas jalan yg sama2 kami pilih ini..sesungguhnya, jalan ini jugalah yg telah mempertemukan kami…alhamdulillah..Allahu Akbar! =)

Doa rabithah:

Ya Allah Engkau mengetahui bahawa..

hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihi Mu
Bertemu untuk mematuhi perintah Mu
Bersatu memikul beban dakwah Mu
Hati-hati ini telah mengikat janji setia..
untuk mendaulat dan menyokong syariatMu


Maka eratkan lah ya Allah akan ikatannya
Kekalkan kemesraan antara hati-hati ini
Tunjukkanlah kepada hati-hati ini..
akan jalannya yang sebenar
Penuhkanlah piala hati ini..
dengan limpahan iman, keyakinan dan keindahan tawakkal kepada Mu
Hidup suburkanlah hati-hati ini..
dengan makrifat, pengetahuan sebenar tentangMu

Jika Engkau mentakdirkan mati
Maka matikanlah pemilik hati-hati ini..
sebagai para syuhada’ dlm perjuangan agama Mu

Engkau lah sebaik-baik sandaran..
dan sebaik-baik penolong ya Allah
Perkenankanlah permintaan ini
Amin ya rabbal A’alamin..

Kenangan =)

2 Comments (+add yours?)

  1. sas
    Feb 06, 2010 @ 21:24:58

    salam ziarah dari jauh…🙂
    terjumpa blog ni…
    tak sangka pulak terjumpa ukhti dari seberang sana.
    barakallahulakuma wabaraka ‘alaikuma wajama3a bainakuma fi khair😀

    moga terus thabat. doakan kami😀

    Reply

  2. sas
    Feb 10, 2010 @ 16:48:09

    id ym saya sa.salim23😀
    nanti boleh taaruf lagi🙂

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: